Satın aldığım ürün veya ürünleri iade edebilir miyim?
Satın aldığınız ürün için siparişinizi teslim aldığınız tarihten itibaren 14 gün içerisinde değişim veya iade talebinde bulunabilirsiniz. 14 günlük süre ürünü kargodan teslim aldığınız gün başlar.
Satın aldığım ürünü nasıl iade edebilirim?
Siparişinizi teslim aldıktan sonra ürünlerinizi iade etmek istiyorsanız, teslim tarihinden en geç 14 günü içerisinde Müşteri Hizmetleri departmanımıza iletişim formu üzerinden email atarak ya da HESABIM üzerinden SİPARİŞLERİM bölümünden "İade ET" butonunu tıklayarak iade talebi oluşturabilirsiniz. Çağrı merkezi personelimiz ürünleri ücretsiz gönderebilmeniz için size iade onay kodu verecektir. Bu kod ile ürünleri ücretsiz olarak geri gönderebilirsiniz.
Müşteri hizmetleri temsilcilerimiz ile yapacağınız görüşmeler sonucunda ürünleri tarafımıza gönderirken bazı hususlara dikkat etmeniz gerekmektedir.
Bunlar;
• Ürün(ler) orjinal ambalajı ve kolisi hasar görmemiş, kullanılmamış, emniyet bandı yırtılmamış, kullanım hatası sonucu zarar görmemiş haliyle tarafımıza yollamanız gerekmektedir. Yalnızca doğrudan web sitemizden satın alınan ürünler HEMEL'e iade edilebilir. Yetkili satıcılar aracılığıyla satın alınan HEMEL ürünleri, firmaların ilgili iade ve geri ödeme politikasına uygun olarak iade edilmelidir.
• Ürünün satış faturasını mutlaka göndermeniz ve fatura arkasında bulunan ürün iade bölümünü doldurmanız gerekmektedir.
• Türkiye dışından verilen siparişlerde ALICI tüm iade nakliye ücretlerinden sorumludur. (vergiler ve gümrük ücretleri dahil)
• Eğer ürünün faturası kurumsal ise, iade işlemi için kurumun düzenlemiş olduğu, kargo payı dâhil edilmeden, ‘Ürün Birim Fiyatı + KDV’ şeklinde kesilmiş bir iade faturası ile birlikte göndermeniz gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri iade faturası kesilmediği takdirde alınamamaktadır.
Ürün Türkiye’deki depomuzca teslim alındıktan sonra, iade politikamız uyarınca ilgili departman tarafından incelenecek ve ürünün yeniden satılabilir durumda olması durumunda iade için onaylanacaktır. İade onay süreci ortalama 2-5 iş günü sürmektedir. İadeniz kabul edildiğinde ve tarafımızdan para iadeniz gerçekleştiğinde e-mail ile bilgilendirileceksiniz (Türkiye dışından verilen siparişlerde nakliye ücretleri ve gümrük vergileri düşüldükten sonra kalan ürün bedeli ALICI'ya iade edilecektir).
Geri ödemeler, bankanıza ve kullanılan ödeme yöntemine bağlı olarak aynı ödeme yöntemi kullanılarak en fazla 14 gün içinde yapılacaktır. Geri ödeme süresi banka tarafından belirlenir ve tarafımızca müdahale edilemez.
Kişiye özel hazırlanan ve ral/ncs renk kartelası kullanılarak oluşturulan ürünlerin iade, iptal ve değişimi yapılmamaktadır.
Satın aldığım ürünü nasıl değiştirebilirim?
Ürün değişimi için iade şartları geçerlidir. Bu şartlara uyan ürününüz iade alınmakta ve değişikliğini istediğiniz ürün için adınıza yeni sipariş oluşturulmaktadır.
Eksik veya Yanlış Ürünlerin İadesini nasıl gerçekleştirebilirim?
Siparişinizde eksik ürün var ise, diğer ürünlerinizi teslim alarak, eksik ürünler için imza atmadan önce bunu not olarak belirtmelisiniz. Öte yandan, siparişinizde yanlış ürün bulunuyorsa, bu ürünü teslim almamalı ve teslimat irsaliyesinde yazılı olarak belirtmelisiniz. Tutanak ile birlikte süreci destekleyen dış ve iç ambalaj ile yanlış ürünlerin fotoğraflarının çekilmesi önemle tavsiye edilir. (Paketin üzerindeki kargo firmasına ait etiketi de görünür bir şekilde fotoğraflanmalıdır).Sürecin incelenmesi için teslim alındı belgesi ile birlikte çekmiş olduğunuz fotoğrafları en geç 3 iş gününde sipariş numaranız ile birlikte Müşteri Hizmetleri departmanımıza bildiriniz.
Hasarlı veya Ayıplı Ürünlerin İadesini nasıl gerçekleştirebilirim?
Siparişinizi teslim alırken, kolilerin EKSİKSİZ ve SAĞLAM olduğunu mutlaka kontrol ediniz. Ürünleriniz sevk irsaliyesi ile teslim edilir. E-arşiv uygulaması kapsamında, faturanız sadece elektronik ortamda oluşturulur ve e-posta adresinize otomatik olarak gönderilir. Fatura ibraz edilmeksizin değişim ve iade işlemi yapılamamaktadır.Firma adına kesilen faturalarda ise, satın alan firmanın iade faturası ile değişim veya iade işlemi yapılabilir.
Kargo yetkilisi, sizden kolileri eksiksiz ve sağlam bir şekilde teslim aldığınıza dair imza alacaktır. Koli dışında hasar bulunması durumunda, bu ürünleri teslim almayarak kargo yetkilisine tutanak tutturmalısınız. Tutanak ile birlikte süreci destekleyen dış ve iç ambalaj ile hasarlı ürünlerin fotoğraflarının çekilmesi önemle tavsiye edilir. (Paketin üzerindeki kargo firmasına ait etiketi de görünür bir şekilde fotoğraflanmalıdır) Bu ürünlerin değişimi 14 iş günü içerisinde gerçekleştirilecektir. Bu durumda, sizden ek bir nakliye veya ürün bedeli talep edilmeyecektir.
Teslim esnasında fark edilmeyerek teslim alınan hasarlı veya ayıplı ürünlerin iadesi için Müşteri Hizmetleri bölümümüz, ürünün hasar veya ayıbını gösteren fotoğraf göndermenizi talep edebilir. Yapılan inceleme sonucunda tüketici kaynaklı olmadığı tespit edilmesi durumunda birebir değişim işlemi yapılacaktır. Değişimi yapılacak olan ürün ile birlikte orijinal faturada yer alan iade alanları eksiksiz doldurulmuş şekilde ve imzalandıktan sonra tarafımıza gönderilmelidir.
İade etme süresi kaç gündür?
Tüketici Kanunu’ndaki, "Sebep Göstermeden Cayma Hakkı" maddesine göre, ürünü teslim aldığınız tarihten itibaren ilk 14 gündür. Üründen kaynaklanan herhangi bir kusur sebebiyle yapacağınız iadelerde de, aldığınız ürünü teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde iade edebilirsiniz.
İade işleminden ne kadar zaman sonra geri ödeme hesabıma yansır?
hemel.com.tr, iade ettiğiniz ürünlerin iade şartlarına uygunluğunu kontrol etmektedir. İadeniz kabul edildiğinde ve tarafımızdan para iadeniz gerçekleştiğinde e-mail ile bilgilendirileceksiniz. İadenin hesabınıza yansıma süresi banka tarafından belirlenmektedir ve tarafımızdan müdahale edilememektedir. Taksitli ödemelerde ilgili tutar kullanılan taksitler gözetilerek bankanız tarafından her ay kredi kartı hesabınıza geri yüklenecektir.
Elime geçen üründe üretim hatası ya da kusur var. Ne yapmam gerekiyor?
Böyle bir ürün sizlere ulaştığı takdirde en kısa sürede yukarıda bahsedilen iade prosedürünü takip ederek bizimle iletişime geçiniz. Kalite kontrol departmanımız konuyla ilgili sizinle irtibata geçecek ve stok durumuna bağlı olarak yeni ürününüz size en kısa sürede ulaştırılacaktır.
Yetkili satıcılarınızdan iade/değişim yapabiliyor muyum?
Hemel.com.tr adresinden aldığınız ürünlerin yetkili satıcılarda iade ve değişimi yapılmamaktadır.
Siparişimi nasıl iptal edebilirim?
Sipariş iptaliniz için 24 saat içerisinde siparişi numaranız ile birlikte Müşteri Hizmetleri departmanımıza iletişim formu üzerinden email atmanızı rica ederiz. Siparişinizle ilgili iptal talebiniz siparişiniz ancak kargoya verilmedi ise işleme alınabilir. Diğer koşulda iade işlem prosedürleri geçerlidir. Kişiye özel hazırlanan ve RAL/NCS renk kartelası kullanılarak oluşturulan ürünlerin iade, iptal ve değişimi yapılmamaktadır.